• Pinterest
  • Facebook
  • Instagram

18 stycznia 2016

REGAŁ NA KSIĄŻKI

Czyli wybieramy mebel do sypialni

Remont sypialni trwał krótko. Ekipa sprawnie odnowiła i pomalowała ściany, położyła listwy. Ja odmalowałam szafę pod zabudowę (tej wam jeszcze nie pokażę, ale zmiana jest kolosalna!).Z mężem skręciliśmy "bazowe" meble z IKEI, czyli komody i łóżko. i w zasadzie już. Można mieszkać, spać, odpoczywać. Miejsce spełnia swoją funkcję i to najważniejsze. Troszkę szkoda mi "zagracać" znów przestrzeni, która w ten sposób powstała. Po wyniesieniu kartonów i mebli nagle pojawiło się mnóstwo światła, oddechu (pisałam o tym dwa miesiące temu KLIK).


Jednak jeden mebel pojawi się tu na pewno, bo już na dzień dzisiejszy mi go brakuje w tym pomieszczeniu. 
Regał na książki.
Od wielu tygodni wszystkie książki składowane w starej sypialni nie mogą znaleźć własnego miejsca i tułają się po domu. Nie mogę tak. Książki zasługują na szacunek. Na piękne eksponowanie. Na kąt, w którym będę je czytać, po nie sięgać, na nie patrzeć, uśmiechać się do nich rano i widzieć przed zaśnięciem. Maniaczka? pewnie! I tego się nie wstydzę, bo książki kochałam, kocham i kochać będę! Czasem czytam mniej, czasem pochłaniam je w ilościach hurtowych. Dlatego dom bez książek (i bez zdjęć!) jest dla mnie pusty. 
Zaplanowałam już gdzie stanie regał z książkami, tylko nadal...nie mam regału! Nie mogę się zdecydować na konkretną opcję. Wiem tylko jedno. Ma być w stylu połowy lat XX wieku, czyli bardziej obrazowo mówiąc dla tych, którzy obcują z wystrojem wnętrz - "midcentury modern". Lata 50'te, 60'te. Drewno, może ażurowa stal w ciepłym malowanym wydaniu. Wciąż nie umiem się zdecydować. Ma być lekko, klasycznie. Zamierzam zrobić ten mebel sama, więc nie podnoszę poprzeczki zbyt wysoko :)
Teraz mam tu swoją miejską dżunglę i na pewno tu zostanie, tylko pod skosem stanie regał, a pod oknem stary fotel z lat 60-tych w stylu Chierowskiego, który odnowię (niech ktoś zatrzyma wreszcie czas...).



Moje inspiracje?
Proszę bardzo. Drewno i metal w stylu mebli  String szwedzkiego architekta i projektanta Nils'a Strinning'a, a może klasyczne meble z połowy ubiegłego wieku, albo ich nowoczesne kubikowe wydania. I jak ja mam się zdecydować?
1/2/3/4
1/2/3/4
Może pomożecie mi w dokonaniu wyboru? Znając moje zdecydowanie decyzja potrwa jeszcze miesiącami...To co mnie ogranicza to oczywiście rozmiar ściany, która ma tylko 160 cm szerokości (do drzwi) i oczywiście - jak widać na zdjęciu - ma spory skos. Mebel musi więc wpasować się w tę przestrzeń nie przytłaczając jej (będzie raczej długi niż wysoki) i nie może wisieć na ścianie, bo ściana z rigipsu. Dlatego skłaniam się ku ażurom i stali, ale na nóżkach...choć klasyczne proste drewniane bryły bardzo kuszą. 

No sami widzicie - nie potrafię się zdecydować!




PODPIS

31 komentarzy:

  1. Pierwszy regalik mnie powalił na kolana.Uwielbiam takie meble.Pozdrawiam http://thirdfloorno7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to też mój faworyt, tylko u mnie byłby dłuższy i nie wiem czy nie straci przez to na urodzie

      Usuń
  2. Zapowiada się naprawdę wspaniale! :) Ja wybieram opcję 2 i opcję...2! Dwie dwójki. Świetnie się nadają na przechowywanie książek, a do tego wyglądają jak marzenie! :) Uściski, Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawe czy w moim wykonaniu też będzie tak wyglądać :P

      Usuń
  3. Ja też jestem za dwoma 2:) Buziaki, Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo jesteście konsekwentni i jednomyślni - dzięki za pomoc! już wizja się klaruje :)

      Usuń
  4. Ja wybieram nr 2 z pierwszej serii regałów :) Ale wszystkim nic nie brakuje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja jestem zakochana w trójeczce z pierwszego zestawienia. Zawsze mi się takie podobały i sama chciałam zrobić to u siebie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten regał jest bardzo oryginalny i ma tyle możliwości...nie wiem tylko, czy załadowany po brzegi książkami nadal będzie wyglądał tak uroczo...

      Usuń
  6. Mialam pisac, że nr 1 z krotszymi nogami, ale zobaczyłam, że to właśnie nr 2 :) PS Ksiazki również kocham

    OdpowiedzUsuń
  7. Ania cokolwiek wybierzesz będzie na pewno stylowo i pięknie. :) dla mnie z pierwszego zestawienia wygrywa 2 , a z drugiego string biały oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :* Konsekwentnie wygrywają dwójeczki z zestawień, dziękuję za pomoc!

      Usuń
  8. Zawsze chciałem mieć duży regał na książki, jednak przy powierzchni mojego mieszkania jedyne na co mogę sobie pozwolić to książki w wersji elektronicznej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są w tym i plusy :) Korzystasz Kindle'a? Ja nie mogę się przekonać, choć kusi mnie taka wersja książek, zwłaszcza podczas wyjazdów

      Usuń
  9. Zapowiada się znakomicie! Bardzo do mnie ta stylistyka przemawia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Trzymam się wybranej ścieżki i o dziwo! udało mi się powstrzymać przed zakupem pięknej, aczkolwiek niepasującej do obranej drogi konsolki :)

      Usuń
  10. jestem za 4 z drugiego kolażu Dzięki zawieszeniu będzie lekko wyglądał a i pojemny ;-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mojej wersji byłby jednak na nóżkach, bo nie dam rady zawiesić go na rygipsowej ścianie obciążając go tak ksiązkami

      Usuń
    2. wiszący chyba lepiej jednak wygląda - nawet jak niziutko nad podłogą :) może wzmocnić rygpisową ścane?

      Usuń
  11. Fajny wpisik, dzięki wielkie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. super nowoczesne meble, strasznie mi się podobają. Midcentury modern to marka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Midcentury modern to styl w architekturze wnętrz, lata 50-60'te

      Usuń
  13. Biorąc pod uwagę ściany z regipsu i fakt, że regał będzie po brzegi wypełniony książkami (a nie kilkoma gadżetami), wybrałabym drewniany nr. 2 i metalowo-drewniany nr. 1. Kubikowe co prawda fajnie się prezentują i mają nowoczesny look, ale po zapełnieniu stracą swój urok. Moim zdaniem bardziej nadają się pod kwiaty, a nie jako domowa biblioteczka. Drewniana 2 to klasyk, choć jeśli miałby być dłuższy, może stracić na stabilności. Z kolei metalowy regał nr. 1 wygląda lekko, można zmieścić tam bogaty księgozbiór, no i nie powinien być trudny w wykonaniu : ) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow, no to jest konstruktywna opinia, bardzo dziękuję! i przyznaję rację z kubikami - faktycznie przetestowałam u kogoś i kubiki zapełnione po brzegi tracą urok.

      Usuń
  14. Ja jako żona, matka, osoba pracująca i pani domu polecam zamknięty, mniej sprzątania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach nie!!! Nie mogłabym zamknąć książek, ja muszę je widzieć, cieszyć oczy, są dla mnie świętością :) I mówię to z pełną świadomością jako żona, matka, osoba pracująca i pani domu, hihihihi...

      Usuń
    2. 4 drugie zestawienie:)

      Usuń
  15. Akurat szukam jakiegoś fajnego regału ;)

    OdpowiedzUsuń

NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco