• Pinterest
  • Facebook
  • Instagram

8 kwietnia 2014

Już czas...

Moja malutka córeczka, moja dziewczynka...od września uczennica, pierwszoklasistka. Z całej rodziny to chyba ona jest najbardziej przygotowana psychicznie by zrobić ten krok. My nie.. Dla nas jest nadal maluszkiem. Jak ona dźwignie ten plecak (chyba, że Pan Premier szanowny dotrzyma obietnicy odnośnie podręcznika!) ? Czy sobie poradzi? 
I czy MY sobie poradzimy?

Choć do września jeszcze niemal pół roku, my już powoli przygotowujemy się do zmian, które nieuchronnie musza nastąpić. W dziewczęcym pokoiku, obok zabawek i pluszaków stanie biurko. Obowiązkowy kącik do czytania lektur i nie tylko także znajdzie swoje miejsce. Obowiązki i zabawa - te dwie dziedziny jej życia splotą się teraz nierozłącznie. 
Och, moja malutka dziewczynka...

Pokój Matyldy przeszedł już spory lifting dwa lata temu (do podglądnięcia TU i TU i TU), jednak teraz tak na prawdę uda mi się zrobić go do końca. Wstyd przyznać, ale pomarańczowych mebli, którymi byłam tak zachwycona siedem lat temu, szczerze dziś nie znoszę. 
Pora na zmiany. Będzie jeszcze prościej, jeszcze przejrzyściej...i bardziej kolorowo!
Pożegnamy pomarańcze, powitamy radosny żółty!!

threefiftyfive.wordpress.com


Pierwsze zakupy już poczyniłam.
Gdzie? Oczywiście na Westwing.pl . Chyba się uzależniam! 
Tym razem pozwoliłam wybierać Matyldzie i to ona zadecydowała jaki kolor chce w swoim pokoju.
Żółty.
Kampania duńskiej firmy Design Sodahl okazała się dla nas idealna. Na nowym łóżku zagości więc wybrana przez Tuśkę zygzakowa narzuta, a na biurku figurka hipcia - niech nie będzie znów tak poważnie i naukowo:) 
Girls just wanna have FUN :)
Westwing.pl, kampania Design Soedahl


Poważniejsze decyzje - jak wybór mebli - tez już za nami. tutaj pomoże nam niezawodna IKEA. Nauczeni własnym doświadczeniem z kolorowymi meblami tym razem stawiamy na biel. To dodatki mają grać pierwsze skrzypce, prawda?

Mój wstępny projekt - zaakceptowany rzecz jasna przez Tuśkę - wygląda tak:





Zdecydowaliśmy się na łóżko Hemnes. Dla mnie spełnia i wymogi estetyczne i praktyczne - teraz nocowanie koleżanek to będzie frajda. Łóżko rozkłada się i spokojnie pomieści dwójkę, a nawet trójkę lokatorek :) 


centsationgirl.com
desireempire.com

Nad łóżkiem rzecz jasna dołączą pompony wzbogacone o wersję yellow :) Tej dekoracji na pewno się nie pozbędziemy. A pod półką z książkami i kolorowymi grafikami zawiśnie girlanda Cotton Ball Lights skomponowana przez Agę - Lime and Pink Grapefruit by Pretty Pleasure lub nasza własna kompozycja :)


CBL, Lime and Pink Grapefruit by Pretty Pleasure
Dawny kącik plastyczno-kuchenny zamieni się w wygodny i przytulny kącik do czytania. Wszak mała dama umie już czytać i robi to coraz chętniej! Widok zaczytanej w książce Matyldy jest już na porządku dziennym. 
W tym przypadku także stawiam na prostotę i rozwiązanie podpatrzone na wielu zagranicznych blogach. Znów IKEA. Tym razem regał EXPEDIT na leżąco. Do tego mięciutkie siedzisko i trochę kolorowych poduszek. Obok uniwersalna komoda MALM na rysunki (których moja Matylda produkuje i płodzi całą masę, od rana do wieczora), układanki i gry. Tablica magnetyczna jako mini-galeria prac i oczywiście półki na książki.



I garść inspiracji z Pinterest :)

www.apartmenttherapy.com
daveandjoi.blogspot.ca
indulgy.com

W kąciku zabaw stanie robiona przez nas kuchnia, która nadal cieszy się uznaniem i dzielnie służy maluchom.





Tam rozgoszczą się też zabawki, pluszaki i klocki lego - a do ich segregacji i okiełznania (och, znacie ten ból, kiedy nadepniecie na ten mały klocuszek?) posłużą nam pięknie pojemniki LEGO. Oczywiście białe, różowe i żółte :)


www.czaszabawy.pl


I jak Wam się podoba moja "wizja"? :)
Same projekty są jeszcze dość surowe. Wiadomo, brak na nich kolorowych zabawek, książek, pościeli. Mam nadzieję, że uda mi się zrealizować go tak jak widzę to w mojej własnej kipiącej pomysłami głowie. 

Równocześnie ze zmianami w pokoju Matyldy od podstaw będzie powstawał bliźniaczy pokój Antka - ale to już zupełnie inna bajka :) Trzymajcie kciuki, bo to będzie dopiero wyzwanie!

A na koniec jeszcze kilka inspirujących obrazków z dziecięcych pokoików, w których pierwsze skrzypce grają neonowy róż i żółty z kroplą czerni.
frufly.blogspot.com.au

katalog IKEA 2014
ideastosteal.com


Design & Kids

I coś dla dorosłych :)

etsy.com
livethemma.ikea.se
followgram.me

I jak? To była dobra dawka pozytywnej energii na nowy dzień ?

pozdrawiam Kochani!!!!!

15 komentarzy:

  1. wizja super! będzie pięknie :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie rozplanowane, biała baza i kolory, to bardzo dobre rozwiązanie w pokoju dziecka. I kolory bardzo energetyzujące.
    Ja na etapie urządzania pokoju dla dwulatka.
    A w ubiegłym roku przechodziłam to co Ty, moja córcia pierwszoklasistka. Jest jeden dzień w tygodniu, w którym jej plecak ledwo dźwigam, masakra , pozdrawiam i życzę radości w urządzaniu pokoików

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale będzie pięknie !!!!! Już nie mogę się doczekać :)
    buziak

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się fantastycznie, strasznie fajne kolory. Ja pójście do szkoły już przerabiałam. Nie taki diabeł straszny... I dobrze myślisz - Wy jesteście bardziej przestraszeni niż uczennica:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Będzie naprawdę radośnie. Mój Sebastian też idzie od września do szkoły, ale do zerówki. Miał to szczęście, że urodził się w drugim półroczu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale będzie miała ta mała kobitka super pokój!:) Świetnie to wszystko wykombinowałaś :)
    Czekam na efekty, mam nadzieję że się pochwalisz ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale będzie cudnie,nie mogę doczekać się efektów;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyjemny projekt stworzyłaś! Już chciałoby się zobaczyć, jak to będzie w rzeczywistości. Masa inspirujących pomysłów. Żółty szewron - ładniutki. U mnie też pojawił się podobny akcent.. A co? W końcu wiosnę mamy! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale piękne energetyczne kolorki !!! I zygzak żółty-mój ulubiony :) Będzie pięknie :)
    Łóżko i mojej Werce by się przydało wymienić.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. :) Udżwignie :)
    Swoją drogą polecam plecak Kanken, bo to najlżejszy z możliwych plecaczków ;)))) Tylko szelki ma cienkie.. ;/http://agnethahome.blogspot.com/2013/08/go-to-school.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne projekty,śliczne kolorki i ciekawy pomysł na dodatkowe miejsca do przechowywania. A łózko Hemnes polecam, bo też takie posiadam. Jest śliczne i wygodne, choć trochę skrzypi, bo jest drewniane i trzeba je co jakiś czas dokręcać Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi się podoba i to bardzo!Idealny pokoik dla małej damy;))
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem pewna, że będzie pięknie:) Pierwsza klasa to ważny moment w życiu mamy;) ja mam go już za sobą..

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu, projekt jest super, kolory ekstra :) widzę że dużo wzorów będzie, to LUBIE

    OdpowiedzUsuń

NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco