• Pinterest
  • Facebook
  • Instagram

19 marca 2013

PRACOWNIA - METAMORFOZA

Zapraszam Was Kochani  do ostatniego zakątka mojej pracowni, w którym zdecydowanie nie rządzą biel i czerń. Pokazuję go na samym końcu, ale powstał jako pierwszy i to właśnie tutaj najczęściej panuje chaos (nie zawsze kontrolowany:P ). Tu szyję, maluję, lakieruję, ozdabiam, pakuję...

Mogłabym nazwać to miejsce moim craftroom'em - ale chyba jednak pozostanę przy pracowni:)
Ostatnio troszkę ją zaniedbuję, zwłaszcza jeśli chodzi o moja maszynę do szycia, ale okres zimowy nie sprzyja pracy w ciemnościach - niestety cały pokój jest usytuowany w północnej części domu, a przez okno o tej porze roku niewiele wpada słońca. Do tego siedząc przy biurku okno mam dokładnie za plecami...och czekam z utęsknieniem na zakupy w Ikei gdzie będę mogła wreszcie zaopatrzyć się w lampy i podciągnąć tu zdecydowanie więcej światła!

Z góry przepraszam za mało doświetlone fotki - wirtuozem fotografii nie jestem, a w tych warunkach pogodowych (20 cm śniegu przez noc!!!!!!) ciężko jest zrobić jasne zdjęcie....





Ze starej półeczki na przyprawy, którą wyszperałam w piwnicy rodziców, zrobiłam sobie stojak na szpulki i nici - brak jeszcze części kołeczków, ale już widzę, że półka zdaje egzamin. Ze starej szpermarketowej ramy powstało pele-mele - dodałam tylko stary naturalny grubo pleciony len z wojskowych worków i konopny sznur.

A tak prezentuje się całość:


PRZED:




I PO :)




Biurko wykonaliśmy z M sami - jako bazę kupiłam szafeczkę sosnową z Ikei, drewniane dechy dociął i wysuszył w pracy M, kantówki dokupiliśmy u stolarza. Potem już tylko malowanie, postarzanie, przecieranie i woskowanie - i miejsce do pracy gotowe :)
Podobnie było z półkami - wszystkie gotowe elementy ze stolarni i skręcanie i malowanie całości.

Krzesło upolowałam w graciarni za śmieszne pieniądze i jedyne co zrobiłam, to porządne mycie i czarne skarpetki :) ale jeszcze nie powiedziałam ostatniego słowa, bo marzy mi się stare krzesło warsztatowe ...





90% przedmiotów tutaj to rzeczy stare, znalezione na gratach, w piwnicach i warsztatach rodziny i znajomych. Taki był zamysł, dlatego pracownia rodziła się powoli. Chciałam, żeby odżyły na nowo, wypiękniały i służyły mi jeszcze długie lata.
Na biurku na lifting czeka stara biblioteczna szufladka i drewniane "kopyta" - prawidła (te pojawią się w sklepiku).

Na półkach swoje miejsce znalazły moje zapomniane, leżące dotąd w segregatorach, rysunki pastelami - "parę" lat temu uwielbiałam malować portrety i nawet przez chwilę w liceum w ten sposób sobie dorabiałam.
Choć - jak sami widzicie - część z nich była dość nietypowa - nie ma tu uśmiechniętych buziek, są za to dwa moje autoportrety i moja wersja autoportretu genialnego malarza i fotografa Gottfrieda Helnwein'a :P







Na biurku znana już Wam metalowa warsztatowa komódka wypełniona po brzegi kolorowymi tasiemkami :) Nad nią stara przemalowana tablica korkowa, a obok lampion z puszki po pierniczkach.




Odświeżony wieszak służy teraz jako podajnik do koronek :)




I jeszcze kilka widoczków ogólnych





I to już wszystko...Moja pracownia nie ma już przed Wami żadnych tajemnic!

Pora zabrać się do pracy - może to i lepiej, że siedzę tyłem do okna i nie widzę padającego śniegu??? Moje przeganianie zimy na nic się zdało - chyba ją zdenerwowałam :(

Buziaki :*

Ana

42 komentarze:

  1. Pieknie i w tej czesci Twojej pracowni:)
    pozdrawiam niebiesko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przecudne miejsce, strasznie ci zazdroszczę. ja z moimi szpargałami błąkam się po całym domu. Strasznie brakuje mi takiego miejsca. Najbardziej podoba mi się półeczka na nici, super fajny pomysł.
    No i najważniejsze, masz ogromny talent, podziwiam
    pozdrawiam
    Kasia www.mojdom-mojemiejsce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu - ja też długo wędrowałam z obwoźnym kramem, ale ciągłe rozkładanie maszyny po prostu mnie zdenerwowało, bo zniechęcało mnie do pracy...a tak zamknę się w swoich czterech ścianach i swoim bałaganie :P

      Usuń
  3. Ekstra!! gratuluję pomysłowości!!!!

    Pozdrawiam,
    http://agnesssinafrica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ojej ale masz świetny kacik:)i te wszystkie schowki na przydasie:)podoba mi sie jak wykorzystalas wieszak na bizuterie na tasiemki i połeczkę na szpulki i komodke na tasiemki...e co tam wylicząc bede , wszystko masz świetne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow! Ogromnie cieszą Twoje słowa! :) Milo mi bardzo, że i Tobie mój kącik przypadł do gustu :) to prawdziwy komplement.

      Usuń
    2. PS - a wieszak na biżuterię to "samoróbka" z najrozmaitszych części - tralka, wałek i podstawka - każde z innej parafii :)

      Usuń
  5. Aniu śniegu za oknem również mam dość !!!
    Półeczka na nici jest niesamowita :) Cudny pomysł :)
    A metalową komódkę uwielbiam ....
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dianka - jestem bliska rozpaczy :( Ja chcę wioooosnę!!!

      Usuń
  6. Och ta warsztatowa komódka od razu wpadła mi w oko. Świetnie to wszystko wygląda i do tego ma duszę. Aniu zasypało nas tym razem!!! Odgarniasz śnieg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwia - to wyobraź sobie jak mi się oczy zaświeciły jak ją zobaczyłam u taty w piwnicy - choć była potwornie ubrudzona smarami :)
      Nie odgarniam - bunt na pokładzie! :) ale Antka wezmę na sanki, bo mi go szkoda znów w domu trzymać....

      Usuń
  7. Kochana świetnie :) ten pomysł na miejsce dla szpulek jest rewelacyjny, sama szukam konkretnego sznurka w workach nie raz dobre 10 minut.. Muszę też się zorganizować, pomysł pierwsza klasa:) ogólnie kącik jest bardzo udany:) Pokaż tylko jeszcze lampę, bo ta PRZED była..no niezbyt...;P I widzę teraz kawałek całkiem fajnego klosza...
    ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga - DZIĘKUJĘ! Usłyszeć, że się podoba od Ciebie - to komplement:)
      A lampa (poprzednia to było jakieś nieporozumienie - to fakt:P). Obecną zrobiłam sama, ale i tak jest do wymiany - klosz zbyt mocno przytłumia światło, a światła mi tutaj bardzo brak...
      Tutaj więcej lampy
      http://wymarzonydomani.blogspot.com/2012/07/pracownia.html

      Uszyłam "pokrowiec" na klosz i ozdobiłam go grafikami.

      Usuń
  8. Strasznie Ci zazdroszczę takiego "craft room'u"!
    Wszystko jest cudne, tyle tasiemek, niteczek, możesz wszystko wyeksponować i cieszyć oczy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu - to moje bogactwa - które bardo korcą dzieciaki :P

      Usuń
  9. Aniu, świetna pracownia. Uwielbiam taki klimat ręcznej roboty kiedy stare przedmioty dostają swoje nowe życie. No a z tym przeganianiem zimy to rzeczywiście trochę nie wyszło :( Wmawiam sobie, że uwielbiam śnieg. Jednak w taką pogodę jak dzisiaj to już nie pomaga i mam ochotę krzyczeć, że nienawidzę śniegu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie wyszło :( Ja kocham śnieg - ale litości! Nie pierwszego dnia wiosny! Ja miałam już kopać, sadzić, wertykulować o tej porze, a nie odśnieżać!

      Usuń
  10. cudnie i to krzesło w skarpetkach boskie
    a ta szafeczka z metalowymi szufladkami mnie zaintrygowała, do czego służyła ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu Twój kącik wygląda niesamowicie! ale masz świetną kolekcję koronek:)))
    no i krzesełko! jestem zachwycona:)))
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu :) Krzesełko też bardzo lubię...pewnie dlatego na razie urzęduje w salonie :)

      Usuń
  12. fajnie u Ciebie i wieszak z koronkami swietny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Sliczny kacik :-) biurko wam wyszlo pieknie :-) Calosc na 6+ :-D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! I za to, że znów poczułam się jak w szkole także :) Odmłodniałam :P

      Usuń
  14. Jestem zachwycona Twoimi pracami...
    Chylę czoła...
    Aniu, talent masz wielki...
    nie chowaj go do szuflady....
    Wcześniej nie widziałam takich...Twoich prac...
    Brawo!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, nie zawstydzaj mnie. Kiedyś po prostu bardzo to lubiłam i właśnie portretowanie przynosiło mi najwięcej satysfakcji...Ale cieszę się, że moje prace podobają się Tobie!

      Usuń
  15. Masz talent, pięknie malujesz. Kącik superaśny, zazdroszczę bo u mnie brak miejsca na takowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! A może cho kawałek blatu da się u Ciebie wygospodarować?

      Usuń
  16. ale ale:-) ktoś tu kiedyś pisał że nie jest perfekcyjną panią domu....a tu proszę każda niteczka na swoim miejscu:-)UROCZO!A co do szykowania to jestem zwarta i gotowa-pełny stan gotowości:-)
    pozdrawiam
    Aga:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, Aga...czy ty wiesz jak ja długo musiałam sprzątać przed "sesją" :P Wstążki i niteczki są na swoim miejscu, ale blat trzeba odgruzowywać za każdym razem :P Ten typ tak ma :)

      Usuń
  17. fajnie że masz swój własny kąt! Super

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie i bardzo użytecznie urządzona pracownia, ma swój klimat. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiatku, na tym klimacie zależało mi chyba najbardziej...najważniejsze, że ja czuję się tu jak ryba w wodzie :)

      Usuń
  19. Śliczny kącik i wiele praktycznych inspiracji. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Cieszę się, że mogę kogoś zainspirować, wow!

      Usuń
  20. Ten warsztat pracy nie dość że szalenie praktyczny, poukładany to jeszcze estetyczny i z pieknymi detalami,, jak np: taki stojak biały na wstążki :-). cód-miód!

    OdpowiedzUsuń
  21. genialne miejsce! marzę o takim, Twoje jest idealnie zagospodarowane ;) cudo!

    OdpowiedzUsuń

NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco